Niciun salajean nu s-a aratat interesat, pana in acest moment, de programul de stimulare a innoirii parcului national de tractoare si masini agricole autopropulsate, sustin reprezentantii centrelor de colectare/recilare a vehiculelor scoase din uz. Desi dispunem de infrastructura necesara pentru casarea acestor utilaje, nu am primit nicio solicitare de la proprietarii din Salaj, ne-a declarat Dorin Cheregi, directorul Remat Salaj.
Nici in alte judete situatia nu este mai roz. Daca Rabla pentru autoturisme a avut un succes foarte mare, nu acelasi lucru se poate spune si despre varianta pentru tractoare, in principal din cauza subventiilor mult prea mici. Din cei 22 de producatori validati in acest program, 10 nu au comercializat pana acum nicio unitate, potrivit Administratiei Fondului de Mediu. Desi sunt 217 note de inscriere in program, ceilalti 12 au vandut, in total, 150 de unitati, pentru care au solicitat decontarea sumei totale de 2,37 milioane de lei, mult sub nivelul total de 100 de milioane de lei alocati in 2010 acestui program. Pana acum au fost decontati 564.051 de lei, echivalentul a 34 de unitati.
Din cauza efectelor slabe, Rabla pentru tractoare a fost modificat, astfel incat sa permita si celor care se asociaza pentru achizitia unui utilaj agricol sa intre in acest program. Astfel, potrivit noilor modificari, beneficiaza de prima de casare si proprietarii persoane fizice, precum si mostenitorii acestora, care s-au asociat in vederea achizitionarii in coproprietate a unui tractor nou si/sau a unei masini agricole autopropulsate noi, se arata in actul normativ publicat zilele trecute in Monitorul Oficial. Fiecare dintre cei asociati va primi, la casarea unui tractor vechi, o prima de casare de cel mult 17.000 de lei. Cuantumul primelor de casare nu trebuie insa sa depaseasca 50 la suta din valoarea noii achizitii.